BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, September 23, 2009

suasana hari raya..

pergh..
raya taun ni...
best gak lah....
x sangka lagi best dari taun lepas..
sbb nye... sume balik kampung..
penuh lah umah nenek aku..
dari ruang tamu, sampai dapur..
ramainye x terkata la...

time nak tidur..
mmmmm..
sampai ke dapur tidur...
fuiyooo.. almaklumlah..
sume balik.. kakak sedara aku yang dari indon..
belajar buat medic balik... abang sedara aku yang baru kahwin pun balik..
tambah padat lah umah nenek aku..
ha3..

tapi.. aku balik raya ke-2...
raya shah alam dulu, baru pd..
kesian nenek aku..
wat nasi impit sampai hangus...
ha3... ye la.. selalunye aku yang tolong..
kebetulan lak pak long aku pun balik raya ke-2..
mmmm.... memang x dapat lah nak menolong..
time nenek aku citer...
tergelak2 aku sampai sakit perut..
mana x nye.. nenek aku siap tunjuk lagi nasi impit yang hangus tu..
nenek aku pun gelak je...

pastu.. kitorang pun gi raya...
aku pun terkejut gak..
sbb dpt ''duit raya'' lagi..
ha3.. dah besar pun dapat....
x pe la.. orang menghulur, kita mengambil..
x baik tolak rezeki..
ha3..

esoknya gi raya lagi...
banyak gak lah ''duit raya'' yang dapat..
ha3.. yang peliknya, sepatutnye dah besar duit raya makin sikit..
ni x.. makin banyak lak.. ha3..
rumah yang aku raya time kecil dapat rm2,
taun ni raya dapat rm 10!!
ha3... tapi niat kena betul..
pergi raya niat untuk ziarah kerana allah...
pahala dapat, duit pun dapat..
baru untung..

hari ni..
baru balik dari kampung pd..
tapi.. aku balik kampung banting lak...
maknanya.. aku ade 3 kampung..
biasa la.. keluarga belah mak aku ramai..
cume nenek aku je yang tinggal kat shah alam..
panjang citernye.. tp malas nak citer..

mule2 gi tanjung sepat..
pastu gi kampung tumbuk darat..
pastu gi kampung kundang..
sape duk banting tau la...
ha3..

balik umah kul5:30..
sampai terus solat pastu ''landing time''
almaklumlah.. penat..
ha3..
tapi puas gak lah beraya...
he3...

0 comments: